LinkedIn is een van de grootste social media platformen die er zijn. LinkedIn valt dan ook onder de Big Five van social media kanalen. LinkedIn is opgericht in 2002 en was actief sinds 5 mei 2003. Momenteel is LinkedIn beschikbaar in 193 landen en is de website beschikbaar in 25 verschillende talen. LinkedIn heeft 660 miljoen geregistreerde leden. Dit aantal is erg enorm want LinkedIn is vooral gericht op het bedrijfsleven. Dus mensen in arme landen zullen hier minder snel gebruik van maken maar wel van een Instagram. Daarom is het zo knap dat LinkedIn zo groot is. LinkedIn wordt dus voornamelijk gebruikt voor professionele netwerken. Mensen die op zoek zijn naar werk gebruiken LinkedIn als een soort online cv. Daardoor kunnen werkgevers erg makkelijk mensen uitzoeken en contacteren.

LinkedIn marketing

Omdat LinkedIn zo enorm groot is en zich vooral focust op het bedrijfsleven is dit het ideale platform voor b2b. Als je een bedrijf bent dat dus vooral aan bedrijven verkoopt ben je bij LinkedIn aan het juiste adres. Je kan ervoor kiezen om LinkedIn marketing zelf op te pakken of wat je tegenwoordig vaak ziet is dat bedrijven LinkedIn uitbesteden. Wanneer bedrijven ervoor kiezen om het zelf te doen zie je vaak dat na mate van tijd de consistentie afneemt en dat je niet de resultaten haalt die zouden gehaald kunnen worden.

LinkedIn uitbesteden

Wat je tegenwoordig dus vaak ziet is dat bedrijven LinkedIn uitbesteden. Het voordeel hiervan is dat het je enorm veel tijd bespaart. Wanneer een bedrijf hier zelf mee aan de slag gaat doet een medewerker dit vaak als taakje erbij. Dit kost natuurlijk een uurloon. Je kan dan net zo goed iets meer betalen en het dan door een bureau laten doen. Je weet dan zeker dat dit goed gebeurd en dan haal je het maximale uit je marketingbudget.